fredag 1. februar 2013

Nakenkunst


Dette nydelige kunstverket fikk vi faktisk med hjem fra Gran Canaria uten at det knustes så mye som en finger...
Vi kom plutselig over en kar som stod over en gassflamme og dro i noe glass. I et monter ved siden av stod de mest fantastiske kunstverk og endel smykker.
 
Fasinert og oppglødd spør jeg den kvinnelige selgeren om han kan lage en figur av oss??
 
Ja, det er mulig sier hun og vi tar utgangspunkt i en figur de allerede har utstillt. Diskuterer størrelse og pris og snakker litt med kunstneren. Hun spør om mannen på vår skulptur også skal ha vinger? Ja selvfølgelig skal han ha vinger, min kjære er snill og god som en engel - heldige meg :) Så blir hun litt flau og gjør en bevegelse mot glassmannens fremside og spør om jeg vil ha en slik også..??  Såklart man vil ha det ;)
 
Figuren hentet vi dagen etterpå og den var bedre enn forventet. Nå har den hedersplassen på hylla :)
Vil du se flere kunstverk av kunstneren er hjemmesiden hans her: http://www.passionglass.es/  Klikk på Artisticas for figurer. Vår figur er kommet inn på galleriet der også så jeg i dag :)





3 kommentarer:

  1. For en morsom figur, og syns da det ligner dere på en prikk!

    SvarSlett
    Svar
    1. ...og tror jeg må ta en tur jeg også, er vel min eneste sjanse til å framstå som litt grasiøs..

      Slett
    2. Føler meg mye mer grasiøs no - når æ ser koss æ bli oppfatta ;) Så d anbefales :)

      Slett